REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
I ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
obowiązujący od dnia 07.02.2025
Niniejszy Regulamin skierowany jest do osób odwiedzających Serwis internetowy pt. „Lokalne Spółdzielnie Energetyczne” i korzystających ze Sklepu Internetowego, prowadzonego pod adresem: https://lse.pl/.
Serwis internetowy prowadzony jest przez spółkę pod firmą DOEKO Group sp. z o.o. z siedzibą w Węgrzcach (32-086), pod adresem: ul. Warszawska 126a, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000627191, NIP: 9452196242, REGON: 364913709, kapitał zakładowy 50.000 złotych, zwaną dalej: „Wydawcą” lub „DOEKO Group”, dostarczającą Usługi dostępne za pośrednictwem Serwisu Internetowego w zakresie i na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie;
Adres pocztowy: DOEKO Group sp. z o.o. ul. Warszawska 126a, 32 – 086 Węgrzce;
Adres e-mail: kontakt@lse.pl;
DEFINICJE:
USŁUGODAWCA – Przedsiębiorca świadczący Usługi dostępne za pośrednictwem Strony Internetowej w zakresie i na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie, tj. spółka pod firmą DOEKO Group sp. z o.o. z siedzibą w Węgrzcach (32-086), pod adresem: ul. Warszawska 126a. Usługodawca jest jednocześnie Wydawcą Strony Internetowej.
USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej przez Usługodawcę drogą elektroniczną. Usługobiorca jest jednocześnie Użytkownikiem Strony Internetowej.
USŁUGA – każda usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy;
STRONA INTERNETOWA – Serwis internetowy pt. „Lokalne Spółdzielnie Energetyczne”, prowadzony przez Wydawcę pod adresem: https://lse.pl/.
WYDAWCA – spółka pod firmą DOEKO Group sp. z o.o. z siedzibą w Węgrzcach (32-086), pod adresem: ul. Warszawska 126a;
UŻYTKOWNIK – każdy podmiot odwiedzający Stronę Internetową, w tym korzystający z Usług Elektronicznych dostępnych w Serwisie.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – każda usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej;
KONSUMENT – osoba fizyczna, która zgodnie z art. 22(1) kodeksu cywilnego dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która zgodnie z art. 43(1) kodeksu cywilnego prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową w związku z czynnościami prawnymi, i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
SPRZEDAWCA – przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy objęty niniejszym Regulaminem, tj. spółka pod firmą DOEKO Group sp. z o.o. z siedzibą w Węgrzcach (32-086), pod adresem: ul. Warszawska 126a.
SKLEP – sklep internetowy prowadzony przez Wydawcę pod adresem: https://lse.pl.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny w Sklepie, zawierający dane Użytkownika, tj. co najmniej adres e-mail, imię, nazwisko/dane firmy, adres, numer telefonu, a w przypadku niektórych produktów także inne dane umożliwiające złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka.
PRODUKT – Usługi świadczone przez Usługodawcę, których zamówienia dokonuje Usługobiorca za pośrednictwem Sklepu.
KOSZYK – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Użytkownika Produkty, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia.
FORMULARZ KONAKTOWY – Usługa polegająca na umożliwieniu Użytkownikowi przesłania do Wydawcy wiadomości za pośrednictwem okna dialogowego udostępnionego na Stronie Internetowej pod adresem: [lse.pl];
DEKLARACJA CZŁONKOWSKA – wypełniany przez Usługobiorcę przystępującego do Spółdzielni Energetycznej dokument zawierający jego imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, pesel, adres e-mail i numer telefonu, ilość zadeklarowanych udziałów, dane dotyczące wkładów, a jeżeli przystępujący jest osobą prawną – jej nazwę, siedzibę i numer identyfikacji we właściwym rejestrze.
ANKIETA ZGŁOSZENIOWA DO SPÓŁDZIELNI ENERGETYCZNEJ – dokument, w którego treści Usługobiorca deklaruje informacje na temat posiadanych przez niego źródeł instalacji Odnawialnych Źródeł Energii (OZE), a także rodzaju członkostwa w Spółdzielni Energetycznej;
PROFIL ZAUFANY – środek identyfikacji elektronicznej zawierający zestaw danych identyfikujących i opisujących osobę fizyczną, która posiada pełną albo ograniczoną zdolność do czynności prawnych, który został wydany w sposób, o którym mowa w art. 20c albo art. 20cb ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 z późn. zm.);
PODPIS ZAUFANY – podpis elektroniczny, którego autentyczność i integralność są zapewniane przy użyciu pieczęci elektronicznej ministra właściwego do spraw informatyzacji, zawierający:
a) dane identyfikujące osobę, ustalone na podstawie środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie, o którym mowa w art. 20aa pkt 1 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, obejmujące:
– imię (imiona),
– nazwisko,
– numer PESEL,
b) identyfikator środka identyfikacji elektronicznej, przy użyciu którego został złożony,
c) czas jego złożenia.
REGULAMIN – niniejszy Regulamin;
§ 1.
Postanowienia ogólne i korzystanie z serwisu internetowego
- Regulamin określa:
- zasady korzystania ze Strony Internetowej,
- zasady korzystania ze Sklepu Internetowego,
- informacje o treściach zamieszczanych w obrębie Strony Internetowej,
- rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w Serwisie www.lse.pl,
- warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną,
- warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym:
– wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Wydawca,
- składania zamówień na Produkty i Usługi, uiszczania ceny sprzedaży Produktów, dostarczania Produktów;
- prawa i obowiązki Stron, w tym prawo odstąpienia od Umowy;
- tryb postępowania reklamacyjnego.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu Internetowego umożliwiającego pozyskanie, odtworzenie, utrwalenie treści Regulaminu za pomocą systemu informatycznego, którym posługuje się Wydawca.
- Podczas korzystania z Serwisu zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
- Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem przed zawarciem umowy z Wydawcą oraz rozpoczęciem korzystania z usług elektronicznych.
- Korzystanie z Serwisu i usług elektronicznych oznacza, że Użytkownik zapoznał się z treścią Regulaminu, wyraża zgodę na jego warunki i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
§ 2.
Warunki techniczne korzystania z Serwisu Internetowego
- Warunkiem korzystania w pełni z usług świadczonych w Serwisie wymagany jest komputer albo inne urządzenie (smartfon, tablet) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową np. Google Chrome, Mozilla Firefox oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail), a także włączona obsługa plików cookies.
- Wydawca oświadcza, że publiczny charakter sieci Internet i zawarcie oraz realizacja umów o korzystanie z Usług Elektronicznych, w tym korzystanie z Serwisu, może wiązać się z zagrożeniem pozyskiwania, przywłaszczenia lub modyfikowania danych Użytkownika przez osoby nieuprawnione. Dla bezpieczeństwa korzystania z Serwisu zalecane jest, aby urządzenie posiadało dodatkowo:
- aktualny system antywirusowy;
- skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall);
- zainstalowane dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa;
- aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za brak spełnienia przez Użytkownika przedstawionych powyżej wymagań technicznych koniecznych do korzystania z funkcjonalności Serwisu.
- Przeglądanie Serwisu nie wymaga rejestracji.
- Usługobiorca przed skorzystaniem z Usług zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego postanowień poprzez kliknięcie odpowiedniego okienka (checkboxa) przed rozpoczęciem korzystania z Usług.
§ 3.
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Serwisu Wydawcy mogą być oferowane następujące Usługi świadczone drogą elektroniczną:
- Formularz kontaktowy,
- Udostępnienie treści strony www.,
- Sklep internetowy, w ramach którego Usługodawca świadczy usługi: przyłączenia do bazy kandydatów Lokalnych Spółdzielni Energetycznych „EkoDom” i przyłączenia do bazy danych kandydatów Lokalnych Spółdzielni Energetycznych „BiznesEnergia;
- Newsletter,
- Kalkulator.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną:
A. FORMULARZ KONTAKTOWY
Formularz kontaktowy dostępny jest na stronie głównej w zakładce „Kontakt”.
Umożliwia on kontakt pomiędzy Użytkownikiem, a Wydawcą poprzez kontakt zwrotny za pomocą połączenia telefonicznego lub adresu e-mail – w zależności od zakresu danych podanych przez Użytkownika (odpowiedź na zadane pytanie lub zgłoszenie, kontakt na prośbę Użytkownika). Do skorzystania z Formularza kontaktowego konieczne jest podanie co najmniej adresu e-mail Użytkownika. Umowa zostaje zawarta w momencie wypełnienia pól Formularza i jego przesłaniu. Przesłanie Formularza wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu. Umowa wygasa po zakończeniu kontaktu zwrotnego przez przedstawiciela Usługodawcy.
B. UDOSTĘPNIENIE TREŚCI STRONY WWW.
Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną polegające na umożliwieniu wyświetlania zawartości Strony www.lse.pl oraz wszystkich podstron znajdujących się w ramach tego adresu internetowego. Umowa zostaje zawarta z chwilą wyświetlenia zawartości Strony Internetowej, a rozwiązana z chwilą zaprzestania jej wyświetlania przez Użytkownika.
C. SKLEP INTERNETOWY
W ramach Sklepu Internetowego Usługodawca świadczy na rzecz Usługobiorcy usługę drogą elektroniczną polegającą na umożliwieniu zakupu przez Usługobiorcę Produktów oferowanych przez Usługodawcę w ramach asortymentu dostępnego w Sklepie Internetowym, tj. Usługi: przyłączenia do bazy kandydatów Lokalnych Spółdzielni Energetycznych „EkoDom” i przyłączenia do bazy danych kandydatów Lokalnych Spółdzielni Energetycznych „BiznesEnergia”,. Warunki zawarcia i rozwiązania Umowy w zakresie poszczególnych Usług i Produktów zawarte zostały w zapisach Regulaminu dotyczących poszczególnej Usługi i Produktu.
D. NEWSLETTER
Usługa świadczona nieodpłatnie na czas nieoznaczony, polegająca na cyklicznym przesyłaniu na podany w Formularzu zamówienia Newslettera (dostępny po kliknięciu w zakładkę „Newsletter”) przez Usługobiorcę adres elektroniczny, wiadomości i materiałów zawierających najnowsze informacje i oferty związane z obszarem działalności Usługodawcy.
Zamówienie usługi Newsletter następuje poprzez: zarejestrowanie na Stronie Internetowej: www.lse.pl za pomocą przeznaczonego do tego celu Formularza co najmniej poprawnego adresu poczty elektronicznej, na który Usługobiorca chce otrzymywać Newsletter. Podanie adresu e-mail jest niezbędne, by móc korzystać z usługi Newsletter.
E. KALKULATOR
Kalkulator dostępny jest na stronie głównej. Umożliwia on obliczenie przybliżonych oszczędności wynikających z członkostwa w Lokalnej Spółdzielni Energetycznej. Usługodawca zastrzega, że faktyczna kwota oszczędności, o której mowa w zdaniu poprzednim może różnić się od wartości wskazanych przez Kalkulator, w zależności od indywidualnego przypadku Usługobiorcy. Kalkulator dedykowany jest wyłącznie do wyliczeń oszczędności dla Użytkowników, którzy korzystają z tzw. nowej formy rozliczeń, tj. net-billingu. Do skorzystania z Kalkulatora konieczne jest podanie adresu e-mail Użytkownika, a także informacji dotyczących zużycia rocznego energii elektrycznej (kWh), mocy instalacji fotowoltaicznej (kWp) i rocznej kwoty za energię elektryczną wyrażonej w złotych. Umowa zostaje zawarta w momencie wypełnienia pól formularza Kalkulatora i jego przesłaniu. Przesłanie formularza Kalkulatora wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu. Umowa wygasa po zakończeniu kontaktu zwrotnego przez przedstawiciela Usługodawcy.
§ 4.
Ogólne warunki świadczenia Usług
- Przedmiotem sprzedaży są Produkty prezentowane przez Sklep w chwili składania zamówienia przez Usługobiorcę.
- Wszystkie ceny Produktów w Sklepie internetowym są podawane w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT). Usługodawca wystawia faktury VAT.
- Całkowity koszt zamówienia obejmujący cenę Produktów wskazany jest w koszyku przed złożeniem zamówienia przez Usługobiorcę.
- Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania z Produktów oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
1. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Zamawiam Produkt”, lub inny przycisk z opisem potwierdzającym złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty;
2. wypełnić Formularz Zamówienia;
3. w przypadku, gdy proces wymaga podania dodatkowych danych – uzupełnić pola danych w wyświetlanych formularzach;
4. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie;
5. kliknąć przycisk: „Przeczytałem/am i akceptuję regulamin”, a następnie przycisk: „Potwierdzam zamówienie z obowiązkiem zapłaty”;
- Podmiotem obsługujacym płatności online jest mElements S.A. Usługodawca udostępnia Usługobiorcy następujące formy płatności w Sklepie:
- płatności elektroniczne za pośrednictwem bramki płatniczej MBank;
- karta płatnicza tj. Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro;
- przelew bankowy.

- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zwrot płatności dokonywany jest w ciągu 14 dni. Zwrot płatności dokonywany jest z wykorzystaniem tego samego kanału, którym została dokonana płatność, chyba że Usługobiorca zgodził się na inną formę dokonania zwrotu płatności, co nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
§ 5.
Realizacja Usług
przyłączenie do bazy kandydatów Lokalnych Spółdzielni Energetycznych „EkoDom”
przyłączenie do bazy danych kandydatów Lokalnych Spółdzielni Energetycznych „BiznesEnergia”
- W ramach Usługi dostępnej na stronie lse.pl pod nazwą „EkoDom”, Usługodawca zobowiązuje się do wpisu Usługobiorcy do bazy danych kandydatów na członków Lokalnych Spółdzielni Energetycznych. Wpis do bazy danych umożliwia włączenie Usługobiorcy w poczet członków Lokalnej Spółdzielni Energetycznej. Wpis do bazy następuje na czas nieoznaczony, zaś Usługobiorca może zrezygnować z usługi w każdym momencie.
- W ramach Usługi dostępnej na stronie lse.pl pod nazwą „BiznesEnergia”, Usługodawca zobowiązuje się do wpisu Usługobiorcy do bazy danych kandydatów na członków Lokalnych Spółdzielni Energetycznych. Wpis do bazy danych umożliwia włączenie Usługobiorcy w poczet członków Lokalnej Spółdzielni Energetycznej. Wpis do bazy danych następuje na czas nieoznaczony zaś usługobiorca może zrezygnować z usługi w każdym momencie.
- W celu prawidłowej realizacji usług, o których mowa w § 5 ust. 1 i 2, Usługobiorca zobowiązany jest do podania prawidłowych danych wymaganych w formularzach dostępnych w procedurze rejestracji lub przesłanych po wpisie do bazy danych na podany przez Usługobiorcę adres e-mail, w tym w szczególności pełnego adresu zawierającego kod pocztowy, zgodnego z faktycznym miejscem zamieszkania lub siedziby Usługobiorcy, na podstawie którego Usługodawca dokona weryfikacji dostępności Spółdzielni na obszarze wskazanym zgodnie z kodem pocztowym Usługobiorcy.
- W przypadku ustalenia, że na obszarze wskazanym przez Usługobiorcę, właściwym ze względu na podany przez Usługobiorcę kod pocztowy, prowadzony jest nabór do spółdzielni energetycznej, Usługodawca zobowiązuje się do przesłania na adres e-mail Usługobiorcy informacji o możliwości dołączenia przez Usługobiorcę do Spółdzielni Energetycznej, wraz z dokumentami niezbędnymi do przystąpienia przez Usługobiorcę do Spółdzielni Energetycznej oraz umożliwienia ich podpisania w prawem przewidzianej formie, w tym przy wykorzystaniu podpisu zaufanego .
- W razie skorzystania z usługi, o której mowa w ust. 2 pod nazwą „BiznesEnergia”, w przypadku ustalenia po weryfikacji kodu pocztowego, o której mowa w ust. 3, że na obszarze wskazanym przez Usługobiorcę prowadzony jest nabór do spółdzielni energetycznej, Usługodawca zobowiązuje się do przesłania na adres e-mail Usługobiorcy informacji o możliwości skorzystania z oferty na usługę „BiznesEnergia” wraz z dokumentami niezbędnymi do przystąpienia przez Usługobiorcę do Spółdzielni Energetycznej oraz umożliwienia ich podpisania w prawem przewidzianej formie, w tym przy wykorzystaniu podpisu zaufanego.
- Dokumenty w postaci Deklaracji członkowskiej, Ankiety zgłoszeniowej do spółdzielni energetycznej, Statutu i Regulaminu Spółdzielni udostępnione zostaną Usługobiorcy w formie wiadomości e – mail na adres poczty elektronicznej podany w Formularzu zamówienia. Złożenie przez Usługobiorcę prawidłowo wypełnionej i podpisanej, zgodnie z procedurą o której mowa w ust. 9 lub ust. 10 Deklaracji członkowskiej oznacza akceptację Statutu i Regulaminu Spółdzielni.
- Procedura przystąpienia do Spółdzielni Energetycznej wymaga złożenia przez Usługobiorcę deklaracji przystąpienia do Spółdzielni Energetycznej, poprzez samodzielne wypełnienie przez Usługobiorcę Deklaracji członkowskiej i Ankiety zgłoszeniowej do spółdzielni energetycznej, a następnie podpisania Deklaracji członkowskiej na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej.
- W przypadku składania Deklaracji i Ankiety zgłoszeniowej na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, należy otrzymane od Usługodawcy dokumenty wydrukować, wypełnić i opatrzyć je własnoręcznym podpisem, następnie odesłać dokumenty bezpośrednio na adres pocztowy Usługodawcy (ul. Warszawska 126A, 32 – 086 Węgrzce).
- W przypadku składania Deklaracji i Ankiety na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, należy otrzymane od Usługodawcy dokumenty podpisać elektronicznie wykorzystując w tym celu Podpis zaufany, za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej: https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany, następnie tak podpisane dokumenty należy odesłać na adres do doręczeń elektronicznych spółdzielni, który zostanie udostępniony Usługobiorcy wraz z kompletem dokumentów.
- Potwierdzenie przyjęcia Deklaracji wraz z datą podjętej uchwały o przyjęciu w poczet członków Spółdzielni Energetycznej, Usługobiorca otrzyma na podany adres e-mail nie później niż w terminie do 14 dni od daty powzięcia uchwały.
- Rozpoczęcie realizacji wybranej Usługi nastąpi po wpływie na konto Usługodawcy kwoty wynagrodzenia w wysokości wskazanej przy każdej z Usług, które to wynagrodzenie płatne będzie w sposób o którym mowa w § 4 ust. 6 i 7 Regulaminu.
- Usługa przyłączenia do bazy kandydatów Lokalnych Spółdzielni Energetycznych „EkoDom” z uwagi na jej charakter nie podlega zwrotowi. Akceptując postanowienia niniejszego Regulaminu Usługobiorca wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu 14 dni od zamówienia, co wiąże się z utratą prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.
- Po skutecznym dołączeniu przez Usługobiorcę do Spółdzielni Energetycznej, tj. zrealizowaniu przez Usługobiorcę kroków, o których mowa w ust. 9 lub 10 powyżej, Usługodawca z kwoty uiszczonej za Usługę, zobowiązuje się do pokrycia bezpośrednio na konto Lokalnej Spółdzielni Energetycznej wpisowego i udziałów, które przewiduje Statut Spółdzielni Energetycznej. W przypadku braku możliwości dołączenia przez Usługobiorcę w terminie 24 miesięcy od dnia rozpoczęcia świadczenia Usługi do Spółdzielni Energetycznej, z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy, Usługobiorcy przysługuje wyłącznie zwrot równowartości kwoty odpowiadającej wysokości wpisowego i udziałów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.
- Zobowiązanie do pokrycia wpisowego i udziałów, o którym mowa w ust. 13 dotyczy wyłącznie Lokalnej Spółdzielni Energetycznej, która powstała przy udziale i za pośrednictwem Usługodawcy. Usługobiorca nie jest uprawniony do żądania od Usługodawcy, aby wpisowe i udziały zostały przelane na rzecz innej, dowolnie wybranej przez Usługobiorcę spółdzielni energetycznej.
§ 6. 1.
Reklamacje
Reklamacje Konsumenckie
- Poniższe uregulowania stosuje się odpowiednio do rodzaju i charakteru Produktu, którego reklamacja dotyczy.
- Usługodawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Produkt jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Produktów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto Produkt, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Produktów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
– nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
– przed zawarciem Umowy sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
– publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy sprzedaży;
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
- być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 3, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 3 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, a doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z umową sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży. Koszty napraw lub wymiany Produktu ponosi Sprzedawca.
- Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży;
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową sprzedaży;
- brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową sprzedaży;
- brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest nieistotny.
- Wszelkie reklamacje związane z Produktem lub realizacją Umowy Konsument składa w wybranej przez siebie formie (pisemnie, email, osobiście w Lokalu Przedsiębiorcy). Dla zawiadomień Konsument może skorzystać z formularza dostępnego pod linkiem: https://lse.pl/formularz-reklamacji/. W zawiadomieniu powinny zostać wskazane co najmniej: imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację, określenie reklamowanego towaru, w zakresie w jakim jest to właściwe dla danego jego rodzaju (np. nazwa, producent, kolor, rozmiar), dowód zakupu reklamowanego towaru, opis niezgodności towaru i termin w jakim wada została dostrzeżona, a w stosownych przypadkach także okoliczności uzasadniające reklamację.
- W terminie do 14 dni od dnia złożenia Reklamacji Sprzedawca ma obowiązek się do niej ustosunkować.
- Niezależnie od prowadzenia postępowania reklamacyjnego, Konsument ma prawo dostępu do pozasądowych procedur rozpatrywania reklamacji i środków zaskarżenia.
- W razie nieuznania przez Sprzedawcę reklamacji, Konsument może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego.
- Postanowienia Regulaminu w powyższym zakresie stosuje się również do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§ 6. 2
Reklamacje Przedsiębiorców
- Poniższe uregulowania stosuje się odpowiednio do rodzaju i charakteru Produktu, którego reklamacja dotyczy.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Produkt ma wadę (rękojmia). Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Przedsiębiorca wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy. Wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
- nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
- Sprzedawca odpowiada względem Kupującego z tytułu rękojmi, jeżeli wada Produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od jego wydania. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
- Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Jeżeli Produkt ma wadę, Przedsiębiorca może:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady) albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- żądać wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
- Jeżeli spośród Produktów tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od Produktów wolnych od wad, bez szkody dla stron obu, uprawnienie Kupującego do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.
- Wszelkie reklamacje związane z Produktem lub realizacją Umowy Przedsiębiorca składa w wybranej przez siebie formie (pisemnie, email, osobiście w Lokalu Przedsiębiorcy). Dla zawiadomień Sprzedawcy Przedsiębiorca może skorzystać z formularza dostępnego pod linkiem: https://lse.pl/formularz-reklamacji/W zawiadomieniu powinny zostać wskazane co najmniej: imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację, określenie reklamowanego towaru, w zakresie w jakim jest to właściwe dla danego jego rodzaju (np. nazwa, producent, kolor, rozmiar), dowód zakupu reklamowanego towaru, opis niezgodności towaru i termin w jakim wada została dostrzeżona, a w stosownych przypadkach także okoliczności uzasadniające reklamację.
- W terminie do 14 dni od dnia złożenia Reklamacji Sprzedawca ma obowiązek się do niej ustosunkować.
§ 7.
Warunki odstąpienia i rozwiązania Umowy
- Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem postanowień poniższych.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się dla Umowy sprzedaży, w wykonaniu której Sprzedawca udostępnia Produkt – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta, dla pozostałych umów – od dnia ich zawarcia.
- Oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży nie wymaga szczególnej formy. W tym celu wystarczające jest skorzystanie z formularza odstąpienia, dostępnego pod linkiem: https://lse.pl/pdfviewer/formularz-odstapienia-od-umowy/ lub złożenie wyraźnego w swojej treści oświadczenia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
- Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów sprzedaży, w których Produktem jest rzecz, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączona z innymi rzeczami.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów sprzedaży, w których Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień w zakresie poszczególnych Usług, Umowy zawierane są na czas nieokreślony i mogą zostać wypowiedziane przez każdą ze Stron z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym dokonano wypowiedzenia Umowy.
- Usługodawca uprawniony jest do rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym, tj. bez zachowania okresu wypowiedzenia, w każdym przypadku naruszenia przez Usługobiorcę postanowień niniejszego Regulaminu.
- Postanowienia powyższe stosuje się do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§ 8.
Rozstrzyganie sporów
W przypadku sporów z udziałem Klienta będącego konsumentem istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz rozstrzygania sporów, tj.:
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może np. złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (europejska platforma internetowego rozstrzygania sporów) dostępnej pod adresem www: Online Dispute Resolution | European Commission (europa.eu);
- Konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny.
§ 9.
Prawa autorskie
- Treści dostępne na Stronie Internetowej są utworami w rozumieniu ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie przewidzianej w tym akcie prawnym. Autorskie prawa majątkowe do Treści przysługują Usługodawcy, zaś autorskie prawa osobiste – autorom.
- Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Sklepu, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazw, znaków towarowych Sklepu oraz jego Produktów, w tym wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Usługodawcy lub podmiotom trzecim, z którymi Usługodawca zawarła stosowne umowy.
- Zabronione jest kopiowanie, jak również inne formy korzystania z jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody Usługodawcy. Klient może korzystać z zakupionych Treści Cyfrowych wyłącznie dla własnych potrzeb. W szczególności Klientowi nie wolno:
- Usuwać zabezpieczenia i oznaczenia naniesione na Treści dostępne na Stronie Internetowej.
- Zwielokrotniać Treści lub dokonywać ich rozpowszechniania, zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej.
- Udostępniać Treści innym osobom, zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej.
- Najmować i użyczać Treści, zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej.
- Ingerować w treść i zawartość Treści.
§ 10.
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).
- Wszystkie nazwy produktów zamieszczone w serwisie Sklepu Internetowego lse.pl używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119 z 2003 r. poz. 1117 z późn. zm.).
- Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie, w każdym czasie, za pośrednictwem linku aktywacyjnego zamieszczonego na stronie głównej sklepu oraz w koszyku zamówień (przed zawarciem umowy). Istnieje możliwość sporządzenia jego wydruku lub zapisania w formie pliku.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana nie narusza praw osób, które złożyły zamówienie lub zawarły umowę sprzedaży przed dokonaniem zmian w regulaminie.
- Umowy z Sprzedawcą oraz z Usługodawcą zawierane są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 7 lutego 2025 r.